maandag 22 juli 2019

Fine Settimana

Ons weekend was divers. Omdat we vrijdagavond laat terug waren hebben we zaterdag een beetje uitgeslapen en zijn we naar het kiezelstrand geweest. De zee was rustig dus konden we heerlijk zwemmen. Helaas voelde ik iets langs mijn kuit strijken en daarna stond mijn huid in de brand, jahoor een kus van medusa. 

Michel deed er gelijk AfterBite op. Dat hielp al iets. Vrijdag werd een jongeman geraakt en hij kreeg creme van een dame, zij was er nu ook dus heb haar om creme gevraagd, gelukkig had zij het bij zich. Ik denk dat het standaard uitrusting is. We hebben ook maar een tube gekocht. 
Je ziet er nu niets meer van en de branderigheid was na een paar uurtjes al weg. 

's Middags gingen we nog even een duik nemen, de dagen worden hier warmer en plakkeriger. Op de rotsen zat Fiorenze met zijn dochter, we kennen elkaar van vorige jaren en hebben via social media contact gehouden. We hebben zitten kletsen, gezwommen en gelachen. Fiore nodigde ons uit om met hem en de kinderen pizza te gaan eten die avond bij de pizzeria Veciu Muin tegenover zijn bar. 
Het was een hele gezellige avond en we hebben veel met de kinderen gespeeld en gelachen. 

Zondag was ik al om 8:00 uur bij de wasserette, wasje erin, een caffé en cornetto bij Bar Centrale, boek mee en kijken naar de vroege vogels in het dorp. Was ophangen op het balcon en klaar maken voor de dag. We besloten naar Corniglia te gaan, het middelste dorp, hoog op de rotsen gelegen. 370 traptreden omhoog heb ik geteld. We hebben door het dorpje geslenterd en gegeten bij dezelfde plek als vorig jaar. Na 1,5 uur op het schaduwrijke terras zijn we de trap weer afgedaald en hebben de trein naar huis gepakt. 

Thuis klaargemaakt voor het strand en de trein weer gepakt naar Vernazza, daar heerlijk gezwommen en gezond, helaas voelde ik mijn voorhoofd knijpen en dat werd steeds erger. Waarschijnlijk te weinig gedronken....een paracetamol hielp iets en de schaduw op een terrasje ook. 
We hebben nog mooi zilver gescoord in Vernazza, onze collectie word steeds groter, de sieraden worden gewogen om de prijs te bepalen en natuurlijk kregen we nog "discount"..

De avond heb ik op bed doorgebracht, vanaf 20:00 lag ik plat, mijn hoofd bonkte...hoort erbij.
Vandaag hebben we nog geen plannen, ik ga zo een parasol ophalen bij Franco, anders is het niet meer uit te houden op het strand....

Geen opmerkingen: