vrijdag 19 juli 2019

Monterosso

Gisteren begonnen we langzaam. Een rustig ontbijtje thuis en toen besloten een trein te pakken, waarheen hadden we nog niet bedacht. Aangezien we een abonnenment hebben voor het traject La Spezia-Monterosso zijn er mogelijkheden genoeg.

Eerst nog even een caffé bij Maggiore en toen via de tunnel naar het station. We besloten naar Monterosso te gaan, met ons velen, iedereen stond opgepropt maar die 4 haltes overleef je zo wel. 

Monterosso heeft twee delen, als je uit het station komt zie je direct de parasols en de rijen met strandbedden. Langs de boulevard kleine winkeltjes en restaurantjes. Bij het station ga je naar links richting de tunnel, die kan je door of je kan bovenlangs. Dat vergt een klein beetje klimwerk maar daar heb je een prachtig uitzicht. Wij kozen voor de tunnel heen en bovenlangs terug. 

Als je uit de tunnel komt, zie je onder de gewelven de marktkramen staan, dezelfde waar als vorig jaar staat uitgestald. Veel kleding, aardewerk, schoonmaakspullen maar ook etenswaren. We slenteren de kleine straatjes door waar veel restaurantjes zijn en lopen binnen bij het winkeltje van de oude dame bij wie we vorig jaar zilveren sieraden kochten. Nog steeds "vieftie percent off", zo blijf je stunten haha....
Dit jaar ben ik op zoek naar mooie oorbellen, maar ik slaag er deze keer niet. 

Terwijl ik in een andere winkel sta te kijken en Mich buiten zijn sigaret rookt, hoor ik hem ineens iemand groeten....het is Amy met haar zoon Marco. Amy is onze huisbaas, de eigenaresse van Riomaggiore Reservations en schrijfster van de blog Cinque Terre Insider. 

Ik vraag haar een lunchtip en zij verwijst ons naar L'ancora della Tortuga. Na nog een rondje over de markt gaan we in de richting die Amy ons aanwees. 
We lopen terug richting zee en gaan de trap op die over de tunnel heen leidt. Eerst kom je nog een cocktailbar tegen daarna staan er langs de kademuur een aantal tafels, die horen bij L'ancora della Tortuga. We hebben heerlijk gegeten op een fantastische plek. 
Bij L'ancora della Tortuga
5 Terre wijn


Toen we daar zaten te eten, keek ik om me heen en zag boven op de berg een beeld staan van Franciscus van Asisi, de mensen die ons goed kennen weten wat Franciscus voor ons betekent. 

Liefde
Franciscus
N























Bij thuiskomst hebben we een siësta genomen, heerlijk even lezen, rusten en een dutje. 
Om half 5 gingen we richting zee voor een verfrissende duik, de zon was heerlijk warm en de dagjesmensen zorgden voor veel vermaak. 

Aangezien we een grote en best dure lunch op hadden, heb ik thuis een simpel maaltje gekookt. Onze caffé en limoncello dronken we bij A'pie de Ma. Wat een heerlijk einde van een heerlijke dag. 




Energie laden
In Monterosso
Uitzicht vanaf A'pie de Ma
Aan de regionale rosé
Mijn lief

Geen opmerkingen: