vrijdag 12 oktober 2018

Lezione 3

Misschien heb je het al gelezen: ik ga weer naar school. 
Na 5 jaren studeren voor mijn diploma's Verpleegkunde en Docent Zorg&Welzijn riep ik dat ik niet meer ging studeren....

Maar de liefde voor Italië heeft me de schoolbanken weer ingejaagd. Wij hebben de droom om ooit in Italië te wonen, al is het maar een jaartje......Op vakantie proberen we ons al verstaanbaar te maken, maar meestal is het gesprek in het Engels, vooral in Riomaggiore waar er veel toeristen komen.

Op de muziekavond in Riomaggiore kwamen we in "gesprek" met oudere inwoners van het dorp, handen, voeten, beetje Engels, beetje Italiaans en gezichtsuitdrukkingen....het was zo leuk. Hoe leuk zou het zijn om volgend zomer een iets normaler gesprek te kunnen voeren. 

Het verstaan van de taal lukt al aardig, ik ken veel woordjes maar het vormen van zinnen met de juiste werkwoorden is mijn struikelblok. Ik hoop in april, aan het eind van cursusjaar 1, zinnetjes te kunnen maken die ook nog kloppen...

De lessen zijn erg leuk, de medecursisten zijn gezellig en onze docent een lieve Italiaanse die ons geduldig de beginselen bijbrengt. 

Even een klein stukje tekst zo uit mijn hoofd, verbeteren mag!

Buona sera!
Mi chiamo Emma, sono Inglese, abiti a Haarlem. Mio sposato chiami Michèl. Ho due figli. Uno figli e una figlia. Scivero uno blog. 

haha nog veel oefenen.... ciao! 

Mijn lesmateriaal.

2 opmerkingen:

you know XxX zei

Kijk dat zijn berichten :-) goedkoop vakantie adresje.
Ik hoop dat jullie droom uit mag komen.

Fadma zei

buona fortuna Emma!