De mail is de deur uit, besluit is genomen. Buiten het feit dat het nog onbekend is wanneer alle grenzen weer open zijn en het reisverkeer eruit gaat zien, vind ik dat massaal menselijke beweging niet kan.
Alle restricties zouden misschien voor niets zijn geweest als men in juli/augustus weer gaat reizen. Aangezien ik alleen voor mezelf kan spreken en Mich het met me eens is, hebben wij besloten deze zomer in Nederland te blijven.
Met pijn in mijn hart heb ik een mail geschreven naar Amy&Francesco, het stel van wie we voor het derde jaar een appartement huren in ons geliefde Riomaggiore.
Niet zwemmen in de heerlijke warme zee, niet zonnen op de rotsen. Niet flaneren door het dorp. Geen biertjes met J&F, geen gelato met hun kinderen. Geen gelach met mijn naamgenoot, die in ons favoriete bar werkt. Niet genieten van de prachtige natuur op lange wandelingen.
Dit jaar niet, uit voorzorg. Zodat de wereld kan genezen en we volgend jaar onze vrienden weer kunnen zien!
Noi ti amiamo! Adoriamo Riomaggiore 💚🤍❤️
Ps agrodolce betekent bitterzoet
maandag 27 april 2020
zaterdag 14 maart 2020
Love to all
Onze liefde en gedachten zijn bij alle inwoners van Italië
en in het bijzonder bij onze Italiaanse vrienden.
❤️
donderdag 27 februari 2020
Cinque Terre
Zoals jullie weten zijn wij grote liefhebbers van de Cinque Terre en vooral van Riomaggiore.
De stadjes zijn gebouwd tegen de steile wanden aan de Ligurische kust. Stenen muurtjes houden de wijngaarden op hun plek en beschermen de huizen in het dal. De vele regen heeft de grond verzadigd en hierdoor verzakken de muren en de grond gaat glijden. Dit kan grote gevolgen hebben.
Wijnboeren en inwoners zijn een actie gestart en ook jij kan helpen. Met het geld kunnen de muren weer opgebouwd en verstevigd worden.
Ga naar https://www.indiegogo.com/projects/grapes-heroes--2#/ voor alle informatie.
Grazie!
zondag 8 december 2019
Trattoria Complimenti
Tip in Haarlem: Trattoria Complimenti in de Nassaustraat 24.
Gewoon puur Italiaans eten in een fijne sfeer.
Carpaccio vooraf en als hoofd had ik ravioli burro e salvia, Mich had pizza picanto.
Bij de koffie een heerlijk glaasje Mirto, een sardijns likeur, heerlijk!
De Italiaanse eigenaren en hun ober zijn vriendelijk en open.
Echt een fijne plek voor een heerlijke maaltijd Italian Style!
![]() |
| Lekker likeurtje |
![]() |
| Mirto |
zaterdag 19 oktober 2019
Abonneren op:
Posts (Atom)

