Vandaag begonnen we met het afhandelen van de zakelijke kant van ons verblijf, betalen en schoonmaak afspraken.
Daarna onze eerste sprong in zee dit jaar, wat heerlijk was dat, mijn nieuwe zwembril liet me een prachtige onderwaterwereld zien, zoveel vissen, geweldig!
Na een heerlijke lunch in het appartement kwam de siesta, ik heb het boek Grand Hotel Europa gekocht, heb heerlijk liggen lezen op bed.
In de namiddag even luieren bij Old School, avondeten bij Maggiore en een warme omhelzing ontvangen van mijn naamgenoot. Emma(nuel) hebben we vorig jaar ontmoet, fijne en persoonlijke momenten mee gedeeld. Het was zo fijn om hem weer terug te zien, hij stelde ons ook voor aan zijn vriendin als 'vrienden'.
Daarna nog een bekend gezicht! Luca, eigenaar van Osteria Maité bij wie we vorig jaar de Pesto Experience hadden, liep voorbij, ook daar een warme groet.Van de week weer bij hem eten, gezellig!
Net zoals thuis bij het Wapen, zo ook hier, bekende gezichten maken een mooi schilderij van het leven!
Nu lekker bankhangen, netflix aan en relaxen!
A Domani!
Baci!
woensdag 17 juli 2019
Foto’s dag 1
Back to Riomaggiore
Gisteren zijn we weer aangekomen in ons geliefde Riomaggiore.
Dit jaar kozen we voor een snellere reisvariant dan vorig jaar.
We vlogen in 1,5 uur van Schiphol Airport naar Genova Cristoforo Aeroporto, een heerlijk klein, overzichtelijk vliegveld. Daar heb je meerdere opties om verder te reizen. Wij kozen de Flybus, voor €1,50 pp wordt je naar het treinstation Genova Sestri Ponente Aeroporto gebracht. Vanuit daar kan je de trein pakken naar je volgende bestemming. De app Trenìt! is superhandig! Kaartjes trekken we ter plekke uit de automaat, niet vergeten te stempelen op het perron.
We gingen om 8:15 van huis en kwamen om 17:00 uur bij het kantoor van Riomaggiore Reservations aan. Na een hartelijke begroeting van Francesco, bracht hij ons naar boven. Het was alsof we nooit weg zijn geweest.
Ik was gewoon even emotioneel bij het weerzien van dit stadje en het appartement.
Snel de straat op, een biertje en crêpe al limone bij Old School Gelateria en genieten van de oudere generatie op de bankjes van het kerksplein. Daarna in de hoofdstraat naar Vertical Bar waar we een leuk welkom-terug kregen van Manu, een van de eigenaren.
Als avondeten hadden we op ons balcon een puntzak gefrituurde zeevruchten, heerlijk!
Een prachtig zonsondergang sloot deze eerste dag af, nog 14 te gaan! Yes!
Dit jaar kozen we voor een snellere reisvariant dan vorig jaar.
We vlogen in 1,5 uur van Schiphol Airport naar Genova Cristoforo Aeroporto, een heerlijk klein, overzichtelijk vliegveld. Daar heb je meerdere opties om verder te reizen. Wij kozen de Flybus, voor €1,50 pp wordt je naar het treinstation Genova Sestri Ponente Aeroporto gebracht. Vanuit daar kan je de trein pakken naar je volgende bestemming. De app Trenìt! is superhandig! Kaartjes trekken we ter plekke uit de automaat, niet vergeten te stempelen op het perron.
We gingen om 8:15 van huis en kwamen om 17:00 uur bij het kantoor van Riomaggiore Reservations aan. Na een hartelijke begroeting van Francesco, bracht hij ons naar boven. Het was alsof we nooit weg zijn geweest.
Ik was gewoon even emotioneel bij het weerzien van dit stadje en het appartement.
Snel de straat op, een biertje en crêpe al limone bij Old School Gelateria en genieten van de oudere generatie op de bankjes van het kerksplein. Daarna in de hoofdstraat naar Vertical Bar waar we een leuk welkom-terug kregen van Manu, een van de eigenaren.
Als avondeten hadden we op ons balcon een puntzak gefrituurde zeevruchten, heerlijk!
Een prachtig zonsondergang sloot deze eerste dag af, nog 14 te gaan! Yes!
woensdag 24 april 2019
Plannen
Het gaat alweer kriebelen.... de zon laat zich steeds meer zien, mijn sproeten beginnen te komen...
Deze zomer gaan we weer naar Riomaggiore! Het appartement hebben we al geboekt, heerlijk twee weken op een vertrouwde plek.
Qua reizen zijn we nog aan het kijken. We neigen dit jaar naar deels vliegen, deels treinen.
Vliegveld Genova is vlakbij de Cinque Terre, de trein gaat via Genova langs de kust zo Riomaggiore in. Ideaal.
Maar ja, niets zo veranderlijk dan de mens dus wie weet, gaan we weer helemaal treinen...
Half juli is het zover....dan ook weer dagelijkse verhalen uit het mooie Italië!
Deze zomer gaan we weer naar Riomaggiore! Het appartement hebben we al geboekt, heerlijk twee weken op een vertrouwde plek.
Qua reizen zijn we nog aan het kijken. We neigen dit jaar naar deels vliegen, deels treinen.
Vliegveld Genova is vlakbij de Cinque Terre, de trein gaat via Genova langs de kust zo Riomaggiore in. Ideaal.
Maar ja, niets zo veranderlijk dan de mens dus wie weet, gaan we weer helemaal treinen...
Half juli is het zover....dan ook weer dagelijkse verhalen uit het mooie Italië!
Abonneren op:
Posts (Atom)










