woensdag 17 juli 2019

Foto’s day 2

Kleine foto impressie 


Siësta
Uitzicht bij het kasteel
Ontspannen bij Old School
Nieuwe jurk

Foto’s dag 1

Old school Gelateria
Happy in Italy
Bij Vertical Bar op het bankje
Uitzicht van ons balcon
Het kiezelstrand van Riomaggiore
Gewoon mooi
Sunset

Back to Riomaggiore

Gisteren zijn we weer aangekomen in ons geliefde Riomaggiore.

Dit jaar kozen we voor een snellere reisvariant dan vorig jaar.

We vlogen in 1,5 uur van Schiphol Airport naar Genova Cristoforo Aeroporto, een heerlijk klein, overzichtelijk vliegveld. Daar heb je meerdere opties om verder te reizen. Wij kozen de Flybus, voor €1,50 pp wordt je naar het treinstation Genova Sestri Ponente Aeroporto gebracht. Vanuit daar kan je de trein pakken naar je volgende bestemming. De app Trenìt! is superhandig! Kaartjes trekken we ter plekke uit de automaat, niet vergeten te stempelen op het perron.
We gingen om 8:15 van huis en kwamen om 17:00 uur bij het kantoor van Riomaggiore Reservations aan. Na een hartelijke begroeting van Francesco, bracht hij ons naar boven. Het was alsof we nooit weg zijn geweest.
Ik was gewoon even emotioneel bij het weerzien van dit stadje en het appartement.

Snel de straat op, een biertje en crêpe al limone bij Old School Gelateria en genieten van de oudere generatie op de bankjes van het kerksplein. Daarna in de hoofdstraat naar Vertical Bar waar we een leuk welkom-terug kregen van Manu, een van de eigenaren.

Als avondeten hadden we op ons balcon een puntzak gefrituurde zeevruchten, heerlijk!

Een prachtig zonsondergang sloot deze eerste dag af, nog 14 te gaan! Yes!

woensdag 24 april 2019

Plannen

Het gaat alweer kriebelen.... de zon laat zich steeds meer zien, mijn sproeten beginnen te komen...

Deze zomer gaan we weer naar Riomaggiore! Het appartement hebben we al geboekt, heerlijk twee weken op een vertrouwde plek.

Qua reizen zijn we nog aan het kijken. We neigen dit jaar naar deels vliegen, deels treinen.
Vliegveld Genova is vlakbij de Cinque Terre, de trein gaat via Genova langs de kust zo Riomaggiore in. Ideaal.
Maar ja, niets zo veranderlijk dan de mens dus wie weet, gaan we weer helemaal treinen...
Half juli is het zover....dan ook weer dagelijkse verhalen uit het mooie Italië!

zaterdag 9 maart 2019

Studio Italiano

De cursus Italiaans loopt naar het einde, 9 april is de laatste les. We hebben niet het hele boek kunnen behandelen doordat de groep niet altijd compleet was en er veel herhaald werd. 
Ondanks dat heb ik veel geleerd, allerlei werkwoorden en hun vervoegingen, mijn woordenschat is groter geworden. Zinnetjes van een paar woorden lukt me aardig, in mijn hoofd dan.....

Ik durf niet zo goed, in Rome deed ik het wel, in een restaurant echt bestellen en niet alleen aanwijzen wat je wil en erop gokken dat je het juiste krijgt. Ook de weg vragen durf ik. 

Ik hoop dat ik in juli het lef heb en de mogelijkheid krijg om een (klein) gesprekje te voeren. We zijn dan weer twee weken in Riomaggiore dus mogelijkheden genoeg zal je denken maar de inwoners zijn zo op toeristen gericht dat zij direct in Engels beginnen te praten. Ook heeft men, vooral overdag, geen tijd voor een kletspraatje. Ik ben daarom ook blij dat we weer twee weken gaan. Zodra men doorheeft dat je niet na 3 dagen weg bent, krijg je contact. Vooral na 18:00 uur, als de laatste boot vol dagjesmensen weg is. 

Ondertussen ga ik verder met leren, vooral onderstaande schema wil ik snappen en toe kunnen passen....lastig hoor....
Voorzetsel + lidwoord =.....